En blog til eleverne på Mediehøjskolen


Indian Summer 02
October 7, 2008, 8:17 pm
Filed under: Trym

 

Idag har jeg fordybet mig i kunst og grafik fra indianerne i Canada.

Jeg er fuldstændig faldet for det, de er utroligt dygtige rent håndværksmæssigt, de formår at skabe KÆMPE kontrast og en lækker streg i hver eneste linie de sætter. Desuden er man næsten nødt til at respektere en kunstform som har eksisteret i tusinder af år, og som bliver viderebragt fra læremester til elev gennem generationer.

Deres måde at male, tegne etc. på, er så stiliseret og fantanstisk, men utroligt svært at efterligne hvis man aldrig har prøvet det før. Jeg prøvede at analysere hvilke former og grafiske elementer der gik igen, og prøvede derefter at kaste mig ud i at tegne en ørn.
Det viste sig dog hurtigt at være en for svær opgave, så istedet prøvede jeg at tegne efter en ravn og ændre nogle ting her og der, så jeg ikke plagierede den fuldstændig. Da jeg var tilfreds satte jeg illustration sammen med ordene Indian Summer sat med “Old English” for at få noget nybygger stemning over det.

Leave a Comment so far
Leave a comment



Leave a Reply

